Träning för Åke

tillbringat förmiddagen i en lastbil till Hofors och tillbaks tillsammans med Emelie. Rolig spontanträff, få prata ur sig lite. :) 
 
Inte hunnit berätta hur det gick igår på träningen. 
Det gick inte så bra. fy då. 
efter ett lugnt december utan hoppning och knappt nå markarbete (förutom i lördags) resulterade i en mycket spänd häst som inte alls ville som jag ville. Höll mig lugn iallafall men lyckades inte hålla mig kvar i hans bockningar när vi hoppade fram. Så jag slungades in i sargen och det känns idag vill jag lova! 
Men, efter några djupa andetag så satt jag upp och försökte igen. 
Fick prata lugnande med honom hela tiden och inte låna han köra ner huvudet efter hindrena, då gick det bättre. Dock drar han gärna efter hindrena. 
 
Så jobbet nu blir, att avdramatisera det hela. Mycket hoppning, mycket markarbete. det ska inte vara någon big deal. 
ska trappa upp träningen ännu mer tänkte jag. Göra övningar där han får använda huvudet hela tiden och verkligen tänka. 

Åke tyckte iallafall jag gjorde ett bra jobb så det känns då bra iallafall. 
 
Men sådär explosiv har han då aldrig varit, faktiskt. var lite förvånande men det är bara att ta de lugnt. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0