nu ska det ske!

Hej på er! 

Förhoppningsvis kommer Sune klippas idag! 
Klippmaskin o hjälp fixad. det hänger på vet. om hon kan idag, då jag inte får tag på henne.
Men har ju en veterinär installad i samma stall så det ska nog gå bra hoppas jag. 
veterinären? undrar ni då. 
 
Ja det är ju såhär det ligger till.. 
Tanken var att Sune skulle klippas förra vintern. jag och syster stoppade bollar i öronen och började försiktigt. Han var väldigt skeptisk till det hela. alltihop slutade med en kvadratdecimeters klippt fläck på bogen. det gick inte alls. Han tvärvägrade och flög i taket kan man säga. Så vi tyckte det var dumt att fortsätta, för våran och hans säkerhet. Så han fick vara lurv hela vintern. 
 
I år är det däremot andra planer. Då jag vet hur han reagerar så tänkte jag han ska få lugnande. Så allt går säkert till. Så nu är det bara att hålla tummarna att allt går bra! 


 
Här ser ni fläcken på bogen. idag ska vi komma längre! ;) 



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0