Äntligen 2013.


Det här ska bli ett grymt bra år, det har jag bestämt mig för. 
Nya tag, i år ska vi utvecklas ännu mer. Vi är redo! 

Planen för våren

Måste bara säga att "planen för våren" låter riktigt välkomnande..
I Januari ska vi lägga ner mycket fokus på rumpa och rygg. klättra, pulsa i snö medans den ligger kvar.
 
Fortsätta med mycket övergångar och tempoväxlingar. Få han och lyssna på mina hjälper. 
Hitta en stadig form han orkar bära sig i. 
Jobba mycket markarbete med gymnastikövningar. 
 
Första tävlingen för i år blir i avesta den 23 februari. 
Där det finns klasser från 80 till 110. 
Jag vill börja lätt och enkelt. försökras om en bra känsla för både mig och han så funderar på att bara starta 80 o 90. Beroende på hur det känns fram tills dess. 
 
 
Falu Ryttarsällskap 16 Mars 90 cm
Åsebo Ridsällskap 20 April 90 cm, 1m
Falu Ridklubb 28 April 90 cm, 1m
Insjöns Ridklubb 5 Maj 90cm, 1m 
Leksans Ridklubb 25 Maj 90 cm, 1m
Säterbygdens Ridklubb 9 Juni 90 cm,1m
Svärdsjö Ridklubb 29 Juni 90 cm, 1m
Avesta Ridklubb Sommarmeeting 26 Juli 90 cm, 1m (110?)
Svärdsjö Ridklubb 11 Augusti 90 cm, 1m
Borlänge Ryttarsällskap Rommehoppet 16 Augusti 90 cm, 1m 
Leksands Ridklubb 24 Augusti 90 cm, 1m 
Säterbygdens Ridklubb 1 September 90 cm, 1m 
 
 

Det är dom tävlingar jag planerat att försöka åka på såhär långt. Sen får vi ju se om det går så pass bra så vi debuterar 110 under sommaren eller hösten. Först och främst ska det kännas bra och vara bra prestationer. 
 
Hur har ni planerat in erat tävlingsår?  

 
 

Kommentarer
Postat av: Matilda Bäck

Har planerat fram till Augusti, med ganska många meeting.. fast har dock besluts ångest på vilka jag ska åka på. Sen ska jag rida Sveland cup! :)

2013-01-02 @ 17:27:14
URL: http://matildaback.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0