Tuffa MÅL

Jag har satt upp ganska tuffa mål för mig själv nästa år. Tävlingarna startar i Februari, då haar jag planerat in 2 stycken. Första tävlingen startar jag 90 & 1m. Det känns bra för att få börja lite lätt och komma igång.
Andra tävlingen i feb tänkte jag starta 100 och 105. För att klättra lite och komma närmare 110. Det är inte så stor skillnad -5cm så de känns helt okej.
 
I Mars blir det en tävling och där är planen att starta 100 & 110.
Sedan rullar det på kommande månader med 2 starter varje månad. Sedan när vi kommer till Juni så ska vi debutera 120!
Jag brukar vara ganska försiktig när jag sätter mina mål, beror nog lite på att jag är rädd att bli besviken & pga dåligt självförtroende. Men detta året sätter jag tuffare mål. Dels för att denna säsongen typ försvann helt och sen så behöver jag pusha mig själv mera. Jag vet ju att om man siktar högt så strävar man dit och troligen når man också längre än om man hade ett längre mål. Siktar du mot stjärnorna så kanske du iallafall når trädtopparna!
 
Vad har ni satt för mål till nästa år?
Behöver givetvis inte vara tävlingar det handlar om, det kan ju vara vad som helst! Sätter ni upp mål i skolan? På jobbet? I hemmet? :)
 
Jag har bara planerat fram till och med Juni. Det är lättare att planera typ 6 mån i taget. Så får fortsätta sen i typ maj å planera resten av året. :)
Visste ni att den med mål kommer längre än den utan mål. Det är vetenskapligt bevisat! ;)
 
    / Em

Kommentarer
Postat av: cassi

Det är bra att du har mål och drömmar :) Mitt mål är väl att försöka hitta en häst till nästa år som jag kan träna med och så småningom åka på dressyrtävlingar & kanske ngn pay&jump :)

2012-10-23 @ 17:48:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0