Tävlingsförberedelser dagen innan tävling

Tänkte berätta hur jag lägger upp dagen i stallet dagen innan tävling. 
 
Jag börjar med att mocka och fixa klart alla vanliga sysslor. 
Sen tar jag in hästen och borstar och gör iordning. 
Rider helst dressyr eller markarbete dagen innan. Så man får känna igenom och checka så hästen är med. Och för och inte glömma det viktigaste, få en bra känsla i kroppen. 
 
Sen beror det på om det är dags att ta in hästen för kvällen eller inte, men om jag kan rida senare mot kvällen dagen innan så tvättar jag av och gör hästen ren och fin och ställer in i box. 

Sen börjar putsningen. Skydden ska borstas av, eller gärna tvättas men då ska man ju ha tid till o få dom torra också. Smörjer sadeln, sadelgjorden, martingalen, tränset, skorna/ridstövlarna och sporrremmarna. borstar av chapsen. lindar ihop tränset och packar ihop allting. 
Packar i ridtäcken, fleecetäcken och dom täckena som behövs beroende på väder. 
Fyller en hink med kraftfoder och nått gott som tex morötter. fyller en påse med hö, vattenhink och transportkrubba. 
 
Jag vill gärna att allt ska vara klart så¨det är klart på morgonen så man inte glömmer något. 
Sen hem, lägger fram pass och tävlingskläderna. Tar reda på hästnummer och startnummer.
Sen är man redo! ;) 

 
 

Kommentarer
Postat av: elina

nu ger vi järnet :D

2012-10-27 @ 21:07:41
URL: http://elinavscisco.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0