Ridfilm med bedömning

Malin är först ut, hon ville att jag skulle bedöma första tävlingen dom startade i Rättvik för snart ett år sedan, och sen den tävlingen dom startade för någon vecka sedan i Säter. Det ska bli riktigt kul! Och nej, jag tänker inte såga någon eller trycka ner någon på nått vis. Jag säger vad jag tycker och kommer med lite tips. Jag tror inte på att man ska trycka på vad som är fel och "dissa" istället för att "hissa" och liknande uttryck som många andra bloggare använder. Nej jag gör på mitt vis!

Ni får gärna skicka in era filmer till mig, om den tex finns på youtube - skicka länken till min mail så fixar jag resten.  [email protected]

 

Här kommer första filmen på Malin & Sune.

Först vill jag säga att det var strongt gjort att starta 1m första tävlingen, höjden ser inte ut att vara några problem. Däremot behöver Malin jobba med framför allt att komma ner i sadeln mellan hindren och med följsamheten i sprången.  Vägvalet är bra så när som till hinder nr 6. Sedan till 7:an så ser det ut som att hon blir osäker på avsprångspunkten och istället för att komma ner i sadeln och ha is i magen och bara vänta, så kommer han fel och river.  Men vill ändå säga att det var riktigt bra jobbat! Eftersom jag vet bakgrunden så är de tufft gjort av henne!

Tips: Rid utan stigbyglar massor massor! Och jobba med att rida honom i galoppen i olika tempon.

 

Andra filmen på Malin & Sune.

 

Redan från start- bra galopp och stoor skillnad på sitsen! Visst kan det bli ännu bättre men det har skett en enorm skillnad. Sune får lite för bråttom emellanåt, skulle vlija ha en lugnare & mer avslappnad galopp utan att tappa energin.

Vi ser också att bortre linjen med relaterat avstånd förbättrats avsevärt, jämna galoppsprång denna gång.

Fortsätt jobba med din sits och med galopparbetet. Mycket markarbete med bommar & små hinder.

 

  /Em

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0