Ridfilm bedöms

En av våra läsare skickade en länk till en film där hon tävlar regionalt 120.
Här är filmen:
 
 
Det som jag tänker på mest när jag tittar på filmen är att jag skulle önska lite lägre hand. Och ibland lite mindre ridning med handen, att hästen blir ännu mer uppmärksam på din sits istället. Men det är kanske något som ni redan jobbar med. :) Hon bråkar lite mot handen, men du får fina språng genom hela banan och ni får det att se lätt ut. Ibland är det lite svårt att se vad som händer, vet inte om det beror på kvaliten på filmen eller om min dator är dum.
Får lite känslan av att hon kan bli stark för dig emellanåt?
Men jag tycker överlag att det var väldigt snyggt och trevligt ridet! Hoppas du är nöjd med din fina runda :)
Du ser ut att ha en bra grundsits och följer med fint över sprången. Jag har lite svårt att se på filmen hur din blick & eftergift är.
Kan även tala om att bedömningen va en A:O a om ja minns rätt..
 
Vill du också ha en liten bedömning? Skicka då ett mail med en länk till din film. Om den tex finns på youtube, skicka länken så fixar jag resten! [email protected]
 
    / Em
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Janice

Mycket rättvis och bra bedömning. Handen tränar jag på men den åker upp när hon blir stark (vilket hon blir). Hon tjafsar mycket och tar inte förhållningar vilket gör mig envis eftersom jag vill att hon ska lyssna. Då blir det lite av en dragkamp. ;) Men som sagt, bra bedömt och du satte fingret på mina/våra svagaste punkter! :)

2012-10-24 @ 09:39:45
URL: http://janice.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0