Om mig - Emelie

Eftersom att lillasyster gjorde ett inlägg med lite info om henne och hennes häst så gör jag detsamma.

Mitt namn är alltså Emelie Wester, jag är 25 år och bor i Hällefors men är ursprungligen från Säter.
Jag är utbildad ungdomsledare och har gått ridledarutbildningen på Strömsholm. Jag började rida när jag var 7 år på ridskola, fick min första ponny när jag var 12 sen har det bara rullat på.

Just nu har jag två hästar,

Ett sto vid namn Primrose , hon är 12 år. Vi har tävlat Lb/Lb. Tanken med henne är att hon förhoppningsvis ska ge mej ett föl så småningom. Hon rids mest dressyr numer, eventuellt kommer jag att starta henne nästa år.

Sen har jag en 5-årig valack vid namn Karetino. Hoppningen är det vi satsar mest på, han rör sig väldigt trevligt så ev någon dressyrstart i framtiden. Som 4-åring startade vi upp till 1m, detta året va målet 120 dock har jag inte fullföljt det pga att vi flyttat och andra saker som ställt till det. Får se om jag hinner starta 1,10 i år. Annars blir det till våren och senare under nästa år 120. :)

Jag har utbildat båda hästarna själv. Både Pim & Karre var inridna och löshoppade när dom kom till mig. Det är en lång men rolig väg framåt! :)

Undrar ni över något så va inte rädda att fråga. Jag kan svara på det mesta ;)

/ Em


Kommentarer
Postat av: Sabina

Trevlig blogg har ni iaf =)

2012-10-07 @ 21:16:20
URL: http://smebacksflikka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0