Mina hästar genom tiderna

När jag var 12 år fick jag min första ponny, en c-ponny vid namn Lady. Har lärt mig otroligt mycket på henne, hon gjorde inget gratis utan man fick jobba ordentligt för det. Nu mer är hon lite halvpansionär och har de bra i Sunnansjö.
 
Vi behövde så småningom sällskap åt Ladu när ponnyn hon stod med tohs bort, så då lånade vi en shettis som hette Falizia. Ett litet fuxsto med mycket humör. Vi körde henne och red henne lite. Hon lämnades sen tillbaka. Har tyvärr ingen bild på henne.
 
Efter ett tag fick jag min första storhäst Tummelisa. Ett äldre halvblod som hade rutin i det mesta. Tävlade tillsammans med henne upp till 1,10. Sedan såldes hon till ett ställe där hon fick bli lite mer pansionär. Jag ville vidare på tävlingsbanonrna och Lisa va ganska gammal då. Hon var en super trevlig häst, kunde bli lite stark men hon var såå snäll! På hoppbanorna  va vi oslagbara, hon svängde som en b-ponny! Vet inte om hon lever idag, troligen inte då hon skulle vara dryga 25 år.
 
 
Jag var på jakt efter en ny häst och då dök Primrose upp. När hon kom till mig var hon endast inriden och löshoppad. Det har varit mycket mycket jobb med att utbilda henne. Hon är en känslig tjej som kräver makalöst med tålamod. Har tävlat upp till 1,10 med henne och LB dressyr. Har henne kvar hos mig än <3
 
En tid i livet behövde jag sällskap åt Pim och då lånde jag en b-ponny som heter Melvin.Han var inte så gammal då han kom till mig. En väldigt snygg liten kille! Vi körde in honom och red även in honom. Han lämnades sedan tillbaka. Har träffat honom nu på senare tid, lika söt som vanligt dock något vitare i pälsen!
 
Ett tag senare behövde jag återigen ett sällskap åt Pim, denna gången blev det en minishettis - Frodo. En liten tuff kille som jag haft tills ganska nyligen. Han kunde en dels trix, som tex ligg. Körde honom lite och lite riden blev han. Nu står han i Saxdalen hos sin nya ägare och jag tror att han har det riktigt bra!
 
 
Hösten 2010 köpte jag Karetino från Polen, en borkfärgad valack. När han kom till mig var han som ett litet staket, men han växte på sig och har utvecklats massor. När han kom var han inriden & löshoppad. Allt annat jobb har jag gjort med honom. Han är 5 detta år och har startat Lb dressyr och 1m hoppning. Men har kapacitet för mycket mer inom båda grenarna.
 
Vintern 2011 köpte jag Silver Lady, Sillan. Ett skimmelsto på 7 år och drygt 170 cm i manken. En totalt underbar tjej som jag aldrig kommer att glömma! Hon lånades ut på foder då jag flyttade men nu är hon såld till Luleå. Jag saknar henne  varje dag. Hade inte möjlighet att ha henne kvar tyvärr. Tävlade Sillan upp till 1m.
 
 
Då har ni fått veta lite om hästarna jag har och framför allt har haft. Undrar ni något så är det bara att kommentera.
 
  / Em
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0