Lägger mig i lite

Angående funderingen vi fick på en kommentar om man inte ska rida flera felfria rundor innan man går upp i klasserna..

Till att börja med-givetvis får ni kommentera anonymt om ni vill det. Helt upp till var och en.

Sen angående klasserna, det är väl ändå upp till var och en hur man väljer att göra. I samråd med tränare och andra kunniga personer tex. Om både ryttare och häst känner att det går bra och vill högre, vem vet dröm-målet kanske ligger på 140 och då är 110 bara ett mål på resan. Om ni förstår hur jag tänker.

En del behöver utmaningar, men jag kan förstå tanken att rida flera nollor innan man går upp en klass. Tex om ryttaren har dåligt självförtroende, då kan det vara en bra ide att rida samma klass tills det går plätt lätt.

Set är så individuellt så det går inte att säga att man ska göra du eller så.
Sen är 110 inte någon svår klass, det skiljer inte jättemycket från 1m.
Att säga att man lika gärna kan gå upp på 130 kändes lite onödigt. Vi vet både ni och jag att där blir den tekniska biten svårare så jag tycker inte man kan säga så.

Man kan inte lyssna på vad alla andra säger, se till er själva, era hästar och era ambitioner. Ta hjälp av tränare om ni behöver det. :)

/Em


Kommentarer
Postat av: Sanna

Vilka tränare tränar ni för?

2012-10-07 @ 20:30:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0