Kapacitetsprofil

En sådan "profil" är något som alla kan göra och ha användning av. Speciellt om man vill utvecklas som ryttare och se vilka punkter som man behöver jobba mer på. Det är som en lista med olika punkter ( se bild). Man kan lägga till och ta bort om det är något som man själv tycker passar bättre in om man tex håller på med någn annan gren eller så. Sedan fyller man i siffror 0-10 där 10 är absolut topp.
Efter att man fyllt i alla siffror ärligt så ser man tydligt vilka som är lägst, då får man fundera på - Vad behöver jag göra för att nå upp till 10?
Man "ska" fylla i denna kapacitetsprofil med jämna mellan rum, kanske en gång / månad eller liknande. Då ser man tydligt förbättringar.
 
Jag brukar skriva ett separat blad med lite utvärdering och lösning på alla punkter från 6 och neråt. Vad och Hur jag ska göra för att nå en högre siffra. :)
 
Hoppas ni förstår hur jag menar.. :)
 
  / Em

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0