Hur taggar ni inför tävling?

Vad har ni för förberedelser innan tävling? :)

Dagen innan tävling rider jag alltid igenom hästen , känner att allt funkar och ger både mig och hästen en bra känsla. Brukar försöka hoppa något titthinder, framför allt med pim som varit väldigt tittig. Tycker att det funkar kanon. Om ja tänker efter så dom passen som känns riktigt bra, är då man ridit på fm och sedan rider på em igen. Då är hästarna genomridna och man hittar den riktigt bra känslan mkt fortare!

Ett annat bra tips innan man ska iväg är att kvällen innan titta på sin bästa runda man hoppat. (om man har de filmat förstås)

Att ha transporten klar, alla grejer packade och hästen putsad är alltid skönt att ha klart i tid.

Och givetvis positiva tankar. Olika personer behöver tänka på olika vis. Jag brukar tänka att det skulle vara himla kul att rida felfritt! Istället för att tänka-Jag ska vinna! Kan man tänka- Vad kul det vore att vinna! Det blir inte lika mkt press då.

Snart är det dags att planera inför nästa års tävlingssäsong. Min tanke är att planera ca 6 mån i taget. Känns lättare så. Och ni vet väl att dom med mål kommer längre än dom utan mål?! Det är faktiskt vetenskapligt bevisat.


/Em


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0