Hästarna i mitt liv

Första önskerubriken. 
Ni var nyfikna på hästarna jag haft genom åren. och det ska jag berätta för er! 
Allt startade med att jag blev intresserad av dessa vackra djur när syrran började rida på ridskola, och även sen fick sin första ponny. En c-ponny som heter Lady. Lever än idag. 
Jag fick rida henne ibland men oftast lånade jag en installad häst som hette Bianca, en New Forrest har jag för mig hon var. Det var härliga ridturer! Alldeles för små och galna. ;) tider de..
 
När Emelie gick över på storhäst fick jag ta över Lady. Lycka! Jag var ungefär 13-14 år. 
Vi var ut och tävlade lite i hoppning. LD och LC, några lagtävlingar och sådär. 
Det var tack vare hon och Emelie som fick mig och tycka om hoppningen igen, då jag blev skrämd på ridskolan och inte ville hoppa mer. Lärde mig otroligt mycket tack vare min syster. 
 


Idag är Lady 21 år gammal och lever ett lyckligt pensionärsliv. 
 

Vid 16 års ålder så tappade jag intresset för ridningen, flyttade hemifrån och fick inte tid. 
Lady lånades ut till en familj i Sunnansjö, där hon står än idag. Känns riktigt bra! 
Under åren red jag ibland på Emelies hästar eller Lady, då och då. 
Och suget efter en egen häst kom tillbaka igen. 
När jag var 20 köpte jag min första storhäst, ett kallblod vid namn Abbe. 
Otroligt underbar dam, som jag la ner mycket jobb på. Planen var att vi skulle hoppa lite smått och det gick bra. Tills våren 2011, då vi började hoppa ner regelbundet. Så visade det sig att hon hade artros och inte skulle hålla till hoppning. Det var tungt. Men det blir ju ofta förslitningsskador på travhästar. 
Hittade ett jättebra foderhem till henne där hon står än idag. Trivs som fisken i vattnet i lösdriften då hon slipper bli stel i benen som hon förmodligen blev när hon stod på box. 
 
 


 
 
Det blev en hästfri sommar, men längtan tog över och jag kollade hästannonser var och varannan dag. 
Det var då jag hittade Sunday. 
Åkte och provred, kärlek vid första ögonkastet! 
Det kändes helt rätt! Vilken häst! 
Och han blev min. Inte ångrat det en sekund. 
 
 
 
 
 
Så det är dom hästarna jag haft i mitt liv. 
Sen har det även varit lite sällskapshästar i yngre åldern. Shetlandsponnyerna Falizia och Melvin tillexempel. 
Härliga år! Och fler ska det bli! :) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0