Gårdagens träning

Nu fick ni iallafall två filmsnuttar från träningen. Det var fokus på sitsen och jäklar de va de verkligen! Mkt lättsits när vi red. Kändes lite i benen men de gick bra. Jag orkar lite mer än vad jag tror!

Det var superbra övningar för både mig och min häst! Är sjukt nöjd över K som skötte sig bra. Fick beröm för honom och även för min sits. Då vart jag glad :)
Det jag behöver jobba med är min skänkel som hamnar lite för långt bak, blir så ibland när jag ska driva honom. Tycker att jag inte kommer åt han och är troligen därför jag lagt på mig den ovanan. Karetino behöver bli starkare och det vet jag ju. Fick lite tips på övningar jag kan göra för att stärka honom. Lite som jag redan tränar, så det var skönt att få veta att jag tränar honom rätt!

Längtar redan efter nästa träning.. :)
Det var ett stort o varmt ridhus med bra underlag. Tummen upp! :)

/Em


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0