Dressyren igår

Ja igår var det ju dressyrtävling i ridhuset, min o Sunes första.
Blev riktigt oväder med snö o blåst. sjuuukt kallt o rida fram på ridbanan. Spänd häst o spänd ryttare, dålig kombo. Kändes sådär, när vi fick gå in i collecting ring(som jag lärt mig att de så fint heter), så gick det bättre. dock var han fortfarande lite spänd. 
Vi startade sist av alla. Och jag blev nöjd med ritten trots allting. Nöjd över våran insats och att vi vågade! :) 
Visst slog han upp huvudet ibland men det kommer bli bättre när vi tränat mer. när han orkar hålla sig kvar i formen. 
Vi fick 156 poäng, 53,793 %. 
Domarens kommentar var "Du rider mjukt men försök öka inverkan och rida lite mer framåt för skänkeln, så blir hästen stadigare".
Håller helt med, så nu vill jag bara träna o träna för o bli ännu bättre. 
Nådde målet iallafall. Att det skulle kännas bra! och det gjorde det. :) 

Nu laddar vi om för söndagens hoppning! Tagga!! 


bilden är från förra hösten när det var KM-dressyr.
 

Kommentarer
Postat av: camilla

vara med i våran tävling?
http://isisbrudarna.blogg.se/2012/october/fototavling-1.html#comments
DU VINNER LÄNK + INLÄGG OM DIN BLOGG!

ber om ursäkt om ni inte vill ha sånahär kommentarer.
Kram

2012-10-26 @ 22:29:15
URL: http://isisbrudarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0