Den yngste av oss

Det är jag det - Malin. 
 
 
Bosatt i Säter, uppvuxen i Säter, Dalarna.
Ja, jag kom ju långt jag! 
Men inte vantrivs jag för det, än ;) 
22 år, jobbar på hotell, som lite alltiallo.(restaurang m.m)
Bor i min lilla lya som jag snart ska få dela tillsammans med en katt(hör och häpna!) 
Ska bli kul, det ser jag fram emot. :) 
Dagarna går åt till jobb, träffa vänner och sist men inte minst, min bästa vän på fyra ben. 
 
 


Silvan Sunday
Som jag kallar för Sune. Han är en valack på 15 år, svenskt halvblod.
Jag har haft han i 1 år och 2 månader. Det köpet har jag inte ångrat en enda sekund. 
Han är en häst med ett stort hjärta. Ställer upp i vått o torrt. 
 
Vi har hunnit med en start förra året och några stycken under den här sommaren. 
under den tiden har vi blivit mycket mer sammansvetsade, hittat knapparna och klättrat uppåt. 
Vi har mest legat på 90, 1m men även tagit 105 cm på tävling. Nästa år är ett av våra mål 110.. 
Jag tror på den här hästen och vi kommer ta oss dit vi vill. Resultaten blir bättre och det viktigaste, dom bra känslorna efter rundorna blir bara bättre och bättre. 
 
Men ändå är nog det viktigaste att man har roligt ihop och att det klickar. Och det har det verkligen gjort! 
Hos mig får du stanna. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Innan man går upp på 110 ska man inte försöka få lite mer felfria rundor först på 90 o 1m? Annars kan du du ju lika gärna börja på 130..

2012-10-05 @ 11:24:20
Postat av: Anonym

Vill bara meddela att hoppryttaren jag jobbar hos i våras köpte en häst, red första halvan av säsongen på Pay an jump 1m-1.10 och förr förra helgen debuterade dom nationell 130.
Finns alltså inget som säger att man inte kan klättra i klasserna på en säsong.
Han har gått endast en 120 felfri innan dom körde en 130.
Allt är individuellt och känns hästen bra då kör!:)
Go Malin:D

2012-10-06 @ 07:47:13
Postat av: Anonym

Vill bara meddela att hoppryttaren jag jobbar hos i våras köpte en häst, red första halvan av säsongen på Pay an jump 1m-1.10 och förr förra helgen debuterade dom nationell 130.
Finns alltså inget som säger att man inte kan klättra i klasserna på en säsong.
Han har gått endast en 120 felfri innan dom körde en 130.
Allt är individuellt och känns hästen bra då kör!:)
Go Malin:D

2012-10-06 @ 07:47:14
Postat av: Anonym

Vill bara meddela att hoppryttaren jag jobbar hos i våras köpte en häst, red första halvan av säsongen på Pay an jump 1m-1.10 och förr förra helgen debuterade dom nationell 130.
Finns alltså inget som säger att man inte kan klättra i klasserna på en säsong.
Han har gått endast en 120 felfri innan dom körde en 130.
Allt är individuellt och känns hästen bra då kör!:)
Go Malin:D

2012-10-06 @ 07:47:16
Postat av: Anonym

Vill bara meddela att hoppryttaren jag jobbar hos i våras köpte en häst, red första halvan av säsongen på Pay an jump 1m-1.10 och förr förra helgen debuterade dom nationell 130.
Finns alltså inget som säger att man inte kan klättra i klasserna på en säsong.
Han har gått endast en 120 felfri innan dom körde en 130.
Allt är individuellt och känns hästen bra då kör!:)
Go Malin:D

Svar: Tack för den kommentaren. Vi har samma tänk här tror jag :)
Emelie Wester

2012-10-06 @ 07:47:17
Postat av: Anonym

De kanske va en häst med kapacitet och inte har en amatör till ryttare?
Och den hästen kanske kom fel fri runt ett par gånger?

2012-10-06 @ 23:30:24
Postat av: Emma

Sune har kapacitet för 110, 110 är bara en colaburk högre än 100..
Den hästen har nu gått en felfri 130 så imorgon kör vi 135 på Strömsholm:)
Igår fick han 8fel i 130 och ändå efteranmäler vi till 135.
Är inte antalet fel utan känslan som räknas.
På lokal är inte den tekniska biten speciellt annorlunda på 110 mot 100, alltså bara den där burken som skiljer.
Dessutom många månader och träningar kvar innan nästa säsong.
Vem vet, då kanske dom är klara för 120:)
Peppa istället för att dra ner, märker Malin att det inte går på 110 är jag säker på att hon kör några meterrundor igen.. Men man måste försöka innan man säger att "vi fixar det inte just nu";)

Svar: tack det värmer! Någon som tänker lika det gillas. Man måste våga för att komma nånstans, och känslan är viktigare än resultatet. och som sagt är det ingen större skillnad :) lycka till i morgon! :)
Emelie Wester

2012-10-13 @ 09:30:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0