Dagens Ridtur

På schemat idag stod det dressyr/markarbete. Jag höll mig till dressyr med fokus på tempoväxlingar & galoppfattningar. Försöker jobba ordentligt med grunderna på honom. Och denna månad och nästa ligger högsta fokus på att stärka upp hans galopp. Det känns redan skillnad faktiskt :) han orkar gå i kortare galopp mkt bättre nu.
Dock blir de jobbigt och då typ dyker han med huvudet å drar mig ur sadeln. Jag måste bli starkare & stadigare i min sits!

Karre var riktigt busig i början, han skuttade, gick emot skänkeln, kosparkade och gruffade! Men det vart bättre efter en liten stund :)

Nu taggar ja träning imorgon, lite nervöst tycker jag att det är att rida för ny tränare.. Oroar mig lite för vad dom ska tycka å tänka åsådär. Men försöker att göra mitt bästa och ha roligt :) jag är ju faktiskt där för att bli bättre och utvecklas :)

/Em


Kommentarer
Postat av: Catta

Hejsan, du har möjligtvis inte några tips på hur man lästar ut ridstövlar med dragkedja i läder? :)

2012-10-23 @ 23:07:53
URL: http://cattaflajna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0