ridturen inställd, damn!

Skulle ut och rida tillsammans med Sara och Maja idag men kom inte längre än in i stallgången.
Tappsko vänster bak, och den högra är helt lös på ena sidan. suck. dom har ju setat löst några dagar, kunde fått setat några dagar till. hehe. 
Så vila idag med, boring tycker jag. dumt. men vad gör man? 

Han har även ett sår strax ovanför hoven, ser jätteskumt ut, vet inte hur han lyckats få de. fel ställe för att de ska vara en brodd också då de är på yttersidan. gjorde rent det och borstade av honom. 

Hoppas få på skon i veckan, och hoppas hovslagaren kan komma så fort som möjligt :) 
hon skulle iallafall höra av sig. 




Så istället tog jag mig tid och satt upp den andra sadelhängaren. satt också upp boxgardinen på den nya boxen jag ska byta till. 
Vet inte om jag skrivit det, men det kommer ett sto till stallet i månadsskiftet, och är väl kanske inte det bästa att ställa henne i boxen som är tom(bredvid hingsten). så sune får stå där istället. 
hoppas det går bra, annars blir de o täcka över gallret i boxväggen. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0