Rävjakt och denna älskade lera..

kom nyss hem igen. Tagit in hästarna för första gången själv, det gick bra :) 
När jag höll på och ta in dom så hörde jag en räv i sommarhagen. ånej tänkte jag men atlas verkade inte märka den. Men den dumma räven gick såklart upp på vägen som går mellan sommarhagen och vinterhagarna. yes.. Räven for iväg med atlas efter. Hundf*n tänkte jag. ropade och ropade. Nu får jag väl åka hem utan hund tänkte jag, kanon! 
-"Du emelie, Atlas är ute o ränner nånstans men det är väl okej.?"

nejdå, när jag gått in med ena hästen och gått ut o ropat mer och hämtad sune. så kom den lilla svarte. Lycka!
Varken jag eller atlas känner ju så väl till området bortöver där, så det var skönt att han kom tillbaka. lite smått skämmig. 
Satt fast han i stallgången när jag hämtade in sista hästen,hingsten Shaddow. Han är väldigt lugn faktiskt, men måste ju testa nytt folk med lite naffs osv. men det ska nog gå bra, man får ju tillrättavisa dom till det korrekta. 


Fyllde sedan vatten. nu är leran här! är det inte underbart? det tycker inte jag. Mest i stohagen och vägen bredvid hagarna. änsålänge är sune och pilens hage inte så förjävligt lerig. kommer väl det å. 
Stänkte upp lera på hela skona och byxbenet. fulländad dag! 

borstade ren sune lite och kvällsmyste också. 
Nu sitter jag och dejtar godisskålen. :) 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0