Markarbete på shemat

Dagens träning vart på banan. Jobb med lite travbommar och galoppbommar på böjt spår. Vi började med att skritta ut en sväng upp till andra ridbanan, men där va de mkt is kvar så gick hem till min istället som det inte finns någon is lvar på :) Dock blir den ju lite sönder trampad nu när de är lite mjukt ute, men men :P

Började med att trava igång honom i båda varven, la in övergångar till skritt och även halt ibland. Han kan "hänga sig" lite för mkt i tyglen och bli framtung, då brukar jag göra halt och rygga honom några steg. Sedan klapp på halsen och fortsätter fram i trav. Efternågra upprepade gånger brukar han lägga bli mkt bättre. '
La in galoppen ganska tidigt i framridningen eftersom att travjobb sliter ganska mkt på hästarna. Det är trots allt hoppning jag ägnar mig åt och jag behöver en bra galopp i hästen. Samma jobb i galoppen som i traven.


Bilden är inte från idag utan från när vi var och tränade i Rättvik ;)

Efter jag värmt upp så jobbade jag honom undan för skänkeln i båda varven i skritt och trav, sedan jobbade vi med travbommarna och sedan med galoppbommarna som jag la ner mest fokus på. I höger varv funkade det kanon, han låg kvar och väntade och kom perfekt varje gång. Behöll ställning och böjning fint genom hela volten. I vänster varv var det dock lite svårare, där har vi något att jobba på ;)


Snart ska vi dit igen.. ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0