Fredag

Idag blev det lite dressyr i paddocken. Till en början var han lite ofokuserad och likaså jag. Första gången vi red på ridbanan. Mycket nytt runtomkring :)

Men sen när jag tänkte på o visa John framsteg på mig o sune på onsdag, så började jag rida.
Och så härligt! Mjuk o följsam. lyssnade superbra och följsam i handen. älskade häst :) 
Behövde bara göra små små rörelser med mina hjälper och han travade så fint på. 
Trots en blöt ridbana. 
Kanonnöjd över han idag. Tog bara lite så jag fick mjuka upp honom lite o sådär. inget hårdpass alltså. 
Efter det skrittade vi ett varv på körbanan runt ena sommarhagen. 

Han har varit så lugn o fin senaste dagarna när man ridit trots att han nyss flyttade dit. skön känsla. jag tror det här kommer bli skitbra. :) 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0