Veterinär & Hovslagarbesök

Dagen har varit mest bestått av stallet :) Veterinären kom på morgonen och vaccinerade Sillan, Cisco och Karetino. Han raspade även Karres tänder, han såg ganska bra ut i munnen lille skrutten :) haha kunde inte låta bli att skratta lite åt honom när han vart drogad <3 Små hakar fram upptill och sen har han även vargtänder, en på varje sida. Diskuterade detta med vet om hur vi skulle göra och han tyckte jag skulle prova rida honom nu ett tag får se om det blir någon skillnad när hakarna är borta.
Jag har inte upplevt honom som direkt tjaffsig i munnen eller så, men ville ändå kolla då han kan rycka lite ibland, inte alls ofta. Så det ska bli spännande att se om det blir bättre :)
Det kan hända att vargtänderna inte på verkar honom eftersom det sitter på båda sidor. Det återstår att se ,)



Efter att vet åkt vidare fick karre stå och sova lugnt i sin box :) Jag & Elina entrade sadelkammaren och började rota i alla grejer vi har. Har bestämt att ha lite hästloppis inom snar framtid, jag hittade braaa mycket grejer jag kan sälja haha :) Så hör av er om det är något ni behöver ;) kanske lägger upp en lista på allt här sen får se :)

En bild på en del av sadelkammren innan vi började riva fram grejer ;)


Sedan döck hovslagaren upp, två stycken va dom dagen till ära! Karetino (som vaknat till liv igen), Primrose och Lady är nu nyskodda :) Mutade hovis med kaffe och muffins! Tänka sig, det går alltid hem ;)

Sen har det blivit lite andra ärenden i stan på eftermiddagen. Nu är hästarna inne, ska snart gå och kolla till dom. Innbillade mig att Cisco va lite hängig, så ska stilla mina nerver genom att kolla till han. Bäst så :)

Imorgon ska jag hålla hoppträning i Pärlby igen! Ska bli skoj ;) 

 
             / Emelie

Kommentarer
Postat av: Camilla

Sv: Det är nyttigt! :)

2012-01-27 @ 21:43:01
URL: http://camillahastskotare.blogg.se/
Postat av: Camilla

Sv: Va roligt! Då kommer det bilder

2012-01-27 @ 22:03:25
URL: http://camillahastskotare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0