Träningsvärk och frysen!

Ja faktiskt så fick jag träningsvärk från igår när jag och Elina skottade flak.. Idag gick det iallfall bättre att tipppa ^^ Va lite drygt att bära vatten hinkar, men ja kan gott behöva jobba lite haha (:
Kallt är det ute också.. hudå! Imorgon har ja tur, jag får sällskap av Elina igen :D Det ska bli riktigt skoj! haha :)

Längtar tills torsdag, då komemr nämligen min hovslagare och slår på Karre skon igen ;D Längtar verkligen, verkligen!! dit :) Han är så pigg så ojoj.. hel nipprig va han när jag tog in honom, vart lite NH-träning idag också. Lite "löslongering" kanske man kan jämföra de lite med.. fast med lite roliga övningar inblandat.

Jag är inte så mkt för att löslongera, ser inte vad det gör för något mer än att hästen får springa av sig lite. (: Men när jag Nh tränar så jobbar jag mkt med mitt kroppsspråk, hade honom lös hela passet idag. Får honom att komma in till mig, backa, flytta rumpan, koncentrera sig på en kon osv. Råkade lära honom att när jag skrapade med foten i backen så skulle han göra likadant haha ^^ det förstod han faktiskt <3



Du är för skojig min lilla tokhäst <3

Törs inte aktivera Karre någon annanstans än på ridbanan just nu eftersom de är lite halt efter vägarna och på banan är de ju lite snö ist. Får se hur jag gör imorgon, kanske går ut och går en promenad med honom. Hoven slits ju inte så mkt iaf när det är snö/is som underlag. Jag håller tummarna att hovis kan få på skon på torsdag! Törs nog inte ha några snösulor än på han.. inte bak iaf. Tråkigt med vill hellre att skorna ska sitta. När ja får lön igen så ska ja köpa hallkort (just nu lutar funderingarna åt att både ha i pärlby och i räfsnäs) och då kan ja ju åka mer regelbundet dit och träna :)
I Räfsnäs löser man hallkort på hästen så det blir ju lite tokigt eftersom att jag har flera.. men isf får det bli på Karre så om jag löser i Pärlby också så kan jag ta på mig som ryttare där och ta med vilken jag vill :)


Pim får sig en utetur imorgon. Hoppas jobbdagen flyter på bra så att om ja har en himla tur hinner hem innan det blivit alles svart ute (:
Sillan skulle få komma ut med antingen Malin P eller Annalena eller båda två. (haha nej dom rider inte samtidigt)
Får se om dom kanske vill ta sällskap.
Behöver lägga upp en plan för Sillans träning också. :) 


                    / Emelie



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0