Stalltomtar och Trollflätor

Vill veta mer om detta då jag tycker det är väldigt intressant.

Något ni märkt av i nått stall? 

I höstas fick en häst i mitt stall en trollfläta, innan hade jag aldrig hört talas om det.
Men det är absolut inget som kommer dit av sig själv eller av att hästen kliar sig. 
Det syntes klart och tydligen en fläta i ruffset, men en knut då och då. 
Flätan var också påbörjad längre ner på manen. hästen hade alltså lång man. 
Och ja, stalltomtarna är väl rätt kortväxta? 

Spännande är det o jag vill höra fler historier! :) 

Tell me! 

/M

Kommentarer
Postat av: Amanda

Ja, tomtar kan vara allt från en tvärhand hög upp till en meter :)

Tror jag såg en sån igår, fick hem våran tinker hingst igår! (:



2012-01-14 @ 12:15:05
URL: http://www.amandapeersson.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0