Nytt jobb & Pigga hästar

På morgonen vart det stalltjänst och sedan vid 9 åkte jag och hämtade min nya arbetskollega och så for vi till Hällefors :) Där träffade vi lite viktigt folk i företaget och kom överens om viktiga saker ^^ Vart bjuden på mat för andra gången och fick även arbetskläder *wiiho* känns skitbra faktiskt ! :) Dock är det inte något skriver än och jag vet inte när jag får börja, en personalansvarig var borta idag men han skulle höra av sig så fort han kunde. Dom får imorgon på sig, sen tänker jag va på dom hehe (;



Det tog ett tag där nere, va inte hemma för ens typ halv 4, då vart det stallet igen :)
Jag och Elina va ut tillsammans och red. Jag tog Karre först, vi red ut och klättrade lite. Pigg va han, skulle göra lite språng och hopp när vi klättrade haha damp häst! Men sen när han fårr jobba lite gick det bättre ;)

Sedan in och laga mat och äta innan nästa ridtur :)

Då var det Pimmis tur. Annalena var med på Sillan :) Vi red också ut, jobbade pim lite. Flyttade henne för skänkeln, övergångar, ryggade åsådär. Sen när vi skulle galoppera i en backa så stack den lilla damen med mig :P Hon körde upp huvudet i luften och sen drog hon bara! Hah! Virrpannan.. de är inte ofta minsan som hon gjort så =P Då var jag ju bara tvungen att gå nerför backen igen och göra om hela proceduren hihi (:


Tokfian <3

Imorgon blir det dressyr för dom båda hade jag tänkt :)
På söndag blir det hoppträning för Åke.. Ska bli spännande ! Det blir Karre som får åka på det. kulkul :) Började redan klockan 9:00 så blir ingen sovmorgon här inte.

   / Emelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0