Dagens träning

Idag fick tjejerna träna på kontroll och lydnad av sina hästar.. :)
På ena långsidan byggde jag två räcken med ce 20-21m emellan. På medellinjen ställde jag upp en oxer lite snett. Övningen där va att hoppa ena räcket, lägga en volt emellan runt oxern och sedan hoppa det andra räcket. Sen fick dom även komma på linjen och göra halt mellan de två räckerna. Haha de va inte det lättaste ;) Hade räckerna långt, typ 50 cm bara.

Som framridning fick dom trava bommar, flytta undan för innerskänkel och komma på rakt spår på en bom och precis vid bommen sakta av till skritt. Sedan samma övning fast med galoppbommar.
Funkade bra :) Tjejerna var nöjda och lika så jag :D



Nu har jag gjort mat, planka serveras dagen till ära :) Dags att provsmaka den..

          / Emelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0