Vi tycker till om Hästfolk ..

Denna "folkgrupp" är väl ändå speciell. Då menar jag dom som är typiskt hästfolk.
Nått som tyvärr får en o tänka på mobbing, skitsnack bakom ryggen och att vara bäst, veta bäst. 



bild från google.


Malin Tycker Till :
Jag förstår inte vad folk får ut av detta beteende. Varför lägga energi på att störa sig på andra. Är det inte bättre att sköta sig själv och vara glad för dom andras framgångar. 
För mig är det inte populärt med folk som trycker ner andra ryttare med onödiga kommentarer. både till en personligen och bakom ryggen. det kan förstöra en människa något otroligt mycket. Ens självkänsla är bland det viktigaste man har, och för en del kan den vara väldigt lätt att krossa. 
Ta hand om varandra, alla är lika mycket värda! oavsett om man står i ett stort eller litet stall, privatstall eller ridskola. Alla är där för att utvecklas och ha kul! Tänk på det.. 


Emelie tycker Till :
Ridsporten är lite utav en snobbsport. Det handlar mycket om prestige och man vill ju inte vara sämst. Många hästfolk tror verkligen att dom själv vet bäst. Dom ser ner på andra och kan inte ta kritik. När en diskussion uppstår så har dom alltid rätt. Jag tycker att det känns som att sånna hästfolk har tunnelseende. Och många gånger handlar det om bristande kunskap. Även om de låter som att dom har full koll på läget så har dom inte det alla gånger.

En bra människa kan ta kritik och ta vara på den, det handlar ju om att bli bättre eller hur? Det är ingen idee att ödsla energi att prata illa om folk. Det lär man barn att dom inte ska göra så då lär väl dom äldra också förstå det.. Stämingen i stallet ska vara god, hjälp varandra. Ta vara på gemenskapen, försök att lära utav andra. Svälj stoltheten och våga ta hjälp om man behöver. :) Det är inget fel i det.

Men vi ska inte dra alla över en kam. det finns trots allt riktiga stjärnor bland oss hästfolk, och tur är väl det! :) Alla är vi olika och folk kommer alltid att vara olika. Men man behöver inte vara dum, och vissa gånger kan det vara bättre att hålla tyst än å öppna mun och bevisa för alla hur dum man är.. ;)





Bilderna är från Google. 


Ta hand om varandra och glädjs åt varandra!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Sv: Tack detsamma :) Vad kul att ni valde att titta in :)

2012-02-17 @ 23:42:19
URL: http://hannawesterlind.se
Postat av: Emma (EMMANDNENS.BLOGG.SE)

Emelie Sv: haha ja det är han :)

2012-02-17 @ 23:59:48
URL: http://emmandens.blogg.se/
Postat av: Nozlihn

uppskattar INTE att Ni iprincip kopierar av mig... gör INTE detta. Jag skrev mitt inlägg 22.29... en kvart senare skriver Ni detta... hitta på någor eget? Menar inte att vara otrevlig men tar illa vid mig bara så Ni vet... / Jennifer Nozlihn

2012-02-18 @ 00:25:05
URL: http://JNoz.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0