Verkligen tur med vädret!

Jag åkte till hästarna på eftermiddagen, vid 3 tiden. Började med att rida Karre , planen var att rida ut och träna galoppen. Grusvägarna blir bra när det kommer lite regn på dom! Annars tycker jag att dom kan vara lite för hårda att trava & galoppera på, men efter det regnat är de mkt bättre. Det finns några backar, dom är inte direkt branta utan ganska lagom lutning.
Efter att jag värmt upp honom så jobbade jag med galoppen i backarna, korta galoppen några språng typ 5-7 för att sedan länga galoppen. Och då vill jag att han svarar snabbt på små hjälper, jag vill ha en känslig häst som är uppmärksam på mig :) Det funkade bra!
Min duktiga kille ;) Tror han blev lite trött sen..
 
Mysigaste killen <3
 
Sedan var det pimpims tur :) jobbade likadant som igår, just nu försöker jag att få henne så avslappnad och lugn som det hela tiden går. Det gick inte lika bra som igår dock, jo till en början men sen fick hon för sig att det var något läskigt i skogen haha :) Va vet jag, det kanske det var också, det finns en hel del älgar där uppikring.. Fortsatte rida en stund sen skrittade ´jag av henne längs vägen. Hann precis in i stallet innan det började regna igen :)
 
    // Emelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0