Om träningen

Jag har ju lovat att jag skulle skriva ett inlägg om hur det gick på träningen i tisdags :)

Det var alltså dressyrträning med Karetino i gyttorp. Vi började i stora ridhuset eftersom att ingen va där. Det är stora speglar på hela ena kortsidan och jag tror inte Karre sett det tidigare, han vart nämligen bra förvånad när han såg sig själv! Och varje gång vi kom förbi kortsidan så spanade han på sig själv haha sötnos! <3
Jag hann värma upp honom innan det kom en grupp som skulle rida lektion så vi gick upp till ridtältet istället.

Jobbade mycket på volt eftersom han verkligen behöver det. Hemma blir det så mycket ridning rakt fram så där är han mycket starkare. Så mycket jobb på böjda spår så att han vinklar sina bakben mera. Det blir verkligen ett helt annat steg i honom när han börjar jobba ordentligt! Häftig känsla, det känns som att han rör sig mycket mycket mer än annars!

Vi ska jobba mycket med att bygga upp muskler på honom nu den närmsta tiden. Så att han orkar bära upp sig som han ska. Det kommer ju såklart även gynna hoppningen ;)
Det känns skönt att bra att min tränare håller med om att han får jobba i den ganska låga formen, har har ju inte dom musklerna så att han orkar bära upp sig just nu. Men det kommer såklart, Kerstin- min tränare, trodde att vi kommer kunna se en förbättring på den fronten om ca 2 månader :)

Är verkligen supertaggad att träna massor nu! Denna höst & vinter kommer jag verkligen att försöka träna så ordentligt som det bara går! Jag vet att det kommer att bli tufft eftersom att träningsmöjligheterna är begränsade där vi står nu. Men det ska gå! :)

// Em


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0