Måndag igen

ojoj, dagarna går fort. 
och helgen har gått bra, jag överlevde! ;) 
skulle varit ledig idag men fick hoppa in o jobba för det var en som var sjuk. 
sjukt trött o morse o nu börjar det komma tillbaks igen, tröttheten. 
tävlingen då? Uppe med tuppen halv sex igår o satt igång. 
 
Första klassen, 90 cm, så kändes det jättebra! hade lätt gått felfritt om jag inte hade lagt en så dålig sväng till trean, suck. men han kändes jättebra så jag var nöjd ändå. :) 
Andra klassen, 100 cm, så gick de å bra. tror vi börjar få lite rutin i de hela nu, underbart. han är så lugn o kontrollerad men ändå taggad o glad. vi klarade grunden, glad! I omhoppningen med flygande start så fick vi 8 fel, två riv. tror jag blev så chockad för vi fick rida omhoppning o då taggade han väl till kanske, men kul hade vi. :) 
Var några skapliga svängar i fas 2, men vi fixade det. 
 
Filmer kommer sen! :) 
Tack Elin o Sara för sällskapet! :) 

Jag tror Sune skärper sig mer när vi hoppar lite högre, känns som han blir lite slarvig på 90, hoppar bättre på 1m. 
så nästa tävling blir det 100 och 105 cm. spännande va ;) 
det blir i Insjön den 2 September! 
 
sen får vi se när inflyttningsdatumet för nya stallet blir, hittat ett toppenställe, bättre stallplats kan man knappast få! Med fina träningsmöjligheter, det här kommer bli kanon! 

Nu ska jag ut på en skrittsväng på grabben, vi hörs sen! 
/Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0