Dagens ridning

Kan börja med att berätta att igår red jag ut med båda hästarna, först Karre tillsammans med Cassi ( hon som har fjordingen och shettisen). Vi red en lagom sväng med lite klättring och lite galopp. Det gick så bra så :) Karre har så gott som alltid hovbootsen på när jag rider. Pga att jag dessvärre provade en hovslagare som inte var bra för mina hästar, karre har fått gå barfota en period men det börjar se bättre ut. Så för att hoven ska få växa ifred så mkt som det går så använder jag hovbootsen när jag rider. Ovh det funkar faktiskt kalasbra ;)
 
Pim fick också komme ut i skogen, och då menar jag verkligen ut i skogen ;) Vi följde ingen stig utan chansade och red rakt ut i skogen, det var lite spännande haha :) Pim verkade tycka att det var riktigt roligt, hon trampade på över stock och sten utan problem, mellan trånga träd så jag trodde nästan jag skulle bli kvar hängandes i något träd! haha men det gick bra :) vi tog oss igenom skogen och hon verkade nöjd efteråt :)
 
Idag red jag dressyr på Karre. Skrittade fram längs grusvägen och värmde sedan upp på åkern som vi har att rida på. Han va ganska framåt och jag försökte vara noga med att tänka på min egen sits och att han ska vara böjd på böjt spår och rak på rakt spår. Jag kan komma på mig själv med att slarva med det. Jag liksom bara "åker" genom hörnen, inte rider ordentliga hörnpasseringar tex, så det försöker jag att bli bättre på.
 
Huvudövningen idag vart galoppfattning ut skänkelvikning, jag red längs långsidan, en hörnpassering och vände sedan upp på mitt linjen för att sedan flytta honom ut tillbaka på samma långsida som jag kom ifrån. När jag kom ut till spåret fattade jag galopp och galopperade fram till innan nästa hörnpassering på motsvarande kortsida, fångade upp honom i traven, vände upp på mitt linjen igen och flyttade honom tillbaka till samma långsida, å fattade galopp när vi kom ut på spåret. Så höll jag på en stund. Det var en ganska rolig övning :) Och den fick honom verkligen att jobba under sig med bakbenen, efter var han mkt mjukare och mera följsam ! :) Nöjd med träningen idag!
Avslutade med att skritta av honom ordentligt i skogen :)
 
//Emelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0