Busig Häst!

kan börja med att meddela att dagen har flutit på bra, jobbet gick helt okej. Det ser ut som att även denna veckan fylls med stålkörning. Efter jobbet så åkte jag direkt till stallet, fick veta tidigare på dagen att DOM SETT BJÖRN alles i närheten av där hästarna står =O !!!! huuudå säger jag bara ! Detta resulterade i att jag gjorde iordning boxarna där hästarna ska få sova inatt. Törs faktiskt inte ha dom ute.. Och det resulterade även i att jag enbart red på åkern haha fegpropp som ja är ;) Men ja vill verkligen inte möta på någon björn! Jag red Karetino och fick sällskap av Stoffes andra syster - Ica som red på Pim. Det gick jättebra :) Och väldigt skönt var det att jag fick hjälp för annars hade jag inte hunnit idag. Vi håller nämligen på att bygga ut huset, eh .. eller typ bygger ett nytt hus intill de gamla. Så de kommer att bli ett väldigt stoort hus :) Iallafall, eftersom att solen sken idag så skulle vi passa på att fortsätta lägga tak. Så jag hade lite brottom hem för att hinna hjälpa till. Nåväl, dagens ridning då? Jo Karre va allt lite busig idag haha :) Men det känns bara skönt att han fått mer energi och orkar mera. Jag red igenom honom lite inför morgondagen. Och när jag rider igenom mina hästar jobbar jag ofta med raka & böjda spår, tempoväxlingar & övergångar, galoppfattningar och lite sidvärtsrörelse. Det funkade bra, sånär som på lite bus alltså! ;) Kunde inte låta bli att skutta över den lilla cavalettin som stod framme ett par gånger! Just nu håller jag på att laga mat, det blir någon form utav kycklinggryta med pasta till. Sedan ska jag åka till stallet igen för att ta in hästarna. Jag ska försöka få igång datorn när jag kommit tillbaka igen - om ni bara visste hur seeeeg den är! jag borde typ få ett diplom för att jag orkar sitta med den här sega sk*ten ;) inte vill den ladda upp någon bild heller.. *morr* men jag försöker senare igen :) // Emelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0