21 Augusti förra året

var den dagen då vi åkte upp till Rättvik och skulle hämta Sunday på prov. Det var en söndag och vi var beredda på att lasta i flera timmar. 
Men jag ska ta det från början..

 
Jag hittade annonsen på blocket, rätt dålig bild men verkade ändå vara en bra häst, fast han var svårlastad därav priset. 
Hade även kollat in en annan häst i Västerås för 55 000 som jag var mer inställd på. för det priset måste den ju vara bra. Efter man fått höra mycket råd om att det lätt blir nått fel när man köper en "billigare" häst. vilket jag då precis varit med om..  folk avrådde mig från fuxen pga priset. 
Men Emelie tyckte vi skulle åka dit och provrida iallafall, jag var lätt på! 
 
kärlek vid första ögonkastet. 

 vilken fin kille det var! jag var såld. 
vi red ut och provade honom. jag red först och Emelie gick bredvid. 
Kändes jättebra, sen hittade vi en liten gräsäng i en skog, emelie hoppade upp och kände igenom honom vad han kunde osv. Även hon tyckte om honom jättemycket! 
Den här ska jag ha tänkte jag! 

 
 
 
 
Sen var det ju det här med lastningen. han hade åkt två gånger tidigare i sitt 14åriga liv. 
Dvs aldrig lärt sig grejen. Så det skulle väl gå o ordna. 
Så vi åkte upp kanske en vecka senare med transporten. 
Fick med mig Emelie o Emma, vi var redo o få hem honom! :) 
Det tog 45 minuter första gången. nöjda tjejer! En något fundersam Sune. 
 Han stog jättesnällt i transporten påvägen hem. 
 
Gick igenom besiktningen utan problem så då var det solklart, han får stanna hos mig.
 

Och efter lite lastträning på hösten o vintern, så kan jag lasta han själv idag. nästa steg är att han ska kunna gå in helt själv, men inte där riktigt än. 
Iallafall så otroligt glad över denna häst! Tänker aldrig lämna dig Sunday <3
 

Dom säger ju att det tar ett år att lära känns en häst ordentligt, nu är vi där och det känns jättebra. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0