Johnträning 4 April

Precis kommit hem och slängt mig i soffan. mat skulle sitta fint.. :P pizza? ;) 

Idag var det övningar som jag och Sune fick kämpa med, var verkligen behövande men tillslut gick det bra! 
Flytta undan för skänkeln. så dom gick med yttre bakbenet på mattor, vattenmatta och pressening. fyfan sa sune, aldrig i livet. det blev sådana protester så han stog på bakbenen ett par gånger. fick jobba mycket med att hitta en lugn häst och vara tydlig med skänkeln, ta lite i taget. närmare och närmare. 
Nöjd ändå för jag fick han skapligt nära ändå. fick inte ha för höga mål på den övningen. 

Efter den här träningen ska jag fokusera mycket på ytterskänkeln och ett bra sista galoppsprång.
Fick en del tips och råd på lite saker jag ska göra. 

Han tyckte även att Sune kan gå långt och att han har ett stort hjärta. så glad man blir! :)

Toppenkänsla efter detta pass. Speciellt eftersom det var lite svåra övningar för oss som vi fixade någolunda. 
Peppad till att fortsätta bli en bättre ryttare och få en bättre häst ! ;) 



Supertack för hjälpen Elin! :) Kul att du hängde på! ;) 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0