Johnträning 19 april

Så jäkla nöjd över gårdagen!! 
imponerande häst, du är grym!


Ska väl ta det från början kanske..:) 

Fick ju som så inte med mig någon på johnträningen igår. Men, jag fick väl kö ensam då. Jag och Sune :) 
När vi skulle åka så skulle han såklart krångla med lastningen, bara för att typ. 
Var ju folk i stallet som hjälpte, tusen tack:) Tror dock jag var lite för snäll först. sen när ja blev irreterad så traskade han vackert in. jag va inte dum mot han, bara mer bestämd. och de gick ju bra :) 



Framme i Bäckan så lastade jag ur själv och gjorde iordning han o mig sen var det träningsdags. John var i tid vilket han inte brukar. imponerande :D 
På träningen fick vi samma övning som förra gången. Jobbigt men såå nyttigt! flytta undan skänkeln så bakhoven var så nära mattan/presseningen som möjligt, gärna på. denna gången gick det mycket bättre! 
Hoppade lite kombinationer och linjer. Sen bana, första gången vi hoppade banan gick det käpprätt åt helvete. vi flög fram o va helt okontrollerat. halt, rygga, klapp. Ska börja göra mer så när han blir sådär för det gick bättre då. 


Sen så gick det mycket bättre och det syns framsteg, fick höra det av några så det är ju verkligen jätterolligt! 
får fortsätta jobba med att få mig lugn och på så vis få han lugn. prata med honom under banan och få bättre skänkelläge. 


Skönt att fått hoppa igenom honom innan tävlingen.
Hemfärden, hade frågat om lasthjälp men provade själv först. och han gick rak in. ÄLSKADE HÄST!
Så jäkla nöjd. ni anar inte hur skönt det är att vi kommit så långt att jag kan gå bak och stänga själv. 
Ni som inte följt oss ska veta att i höstas när jag fick hem honom så hade han åkte transport 2 gånger(14 år). så det är såna otroliga framsteg och all träning har verkligen gett oss något. 




ooooj så mycket text det blev..:)





TAGGA SÖNDAG!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0