Hopptävlingen



Många starter var det så de posetiva med att vara med i första klassen var ju att faktiskt få en parkering åt bil & transport. 
I 90n så fick vi 12 fel, han peta tre hinder. blev för lång och jag rätade inte på mig. illa. Hyfsat nöjd ändå. 
I 1 m så fick vi fyra "pet". Dock så hade jag bättre känsla och bättre ridning, men visst inte tillräckligt bra :) men det är bara att fortsätta nöta in. sitta ner, rak rygg. Hade dock ingen press på mig eftersom vi bara var 3 i laget(1 m) och den första fick 8 fel. så skulle bara in och få en bra känsla lixom. 

Sune var jätteduktig ändå, våran andra tävling så man ska väl inte kräva för mycket väl? :) 
Det är jag som måste rida mer ordentligt, för annars blir det och gå för fort på min lilla turboskrutt och då petas det bommar. 


Förövrigt då. det var väldigt mjuk, några som gick omkull på banan och även framridningen (Emelie och Karetino). Jag såg det inte själv men det såg ut som det var en rejäl vurpa då sadeln, rumpan och huvudet på Karre var sandigt. stackars häst och stackars em. men det gick bra med dom så det var ju väldigt skönt. 


Var en lång dag och jäklar vad trött man var när man kom hem! blir väl så när man är med i första och sista klassen, och så massa pauser på de.. 



Vet inte om någon filmade mina ritter, om det kommer upp nån film från Emelie så är ju de bra. Om hon inte glömt bort bloggen helt och hållet?? ;) 

Nej nu ska jag och Sune skritta ut. sträcka på benen. 
Duktiga killen som var så snäll på den hela långa tävlingsdagen. :) 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0