en tur till skäve

Idag åkte jag o min trogna ådi till skäve och hämtade två sadlar.
hälsade också på abbe givetvis, söta tjejen! känns så bra o ha henne där, hon verkar trivas o jag vet att dom tar hand om henne. 

Hon ska stå på lösdrift i vinter och hon kommer få alla bekvämligheter jag kräver:) vindskydd med halm, fritt hö, vatten, värme och kompisar. det är nog även bra för hennes artros så hon inte står still i en box. 



Kollade hur sadlarna satt litegrann, och tycker det verkar som min ligger bra! den abbe hade alltså. hämtade den o så fick lena westernsadeln istället. vi var överens för hon gillar bättre o rida i sån. så de e perfekt för oss båda.

Imorgon kommer emelie o kollar hon som kan lite mer om sadelprovning än mig. det skullle verkligen lösa min pengakris-till-o-köpa-ny-sadel.. :) 
Och så är den ju i den färgen jag vill ha, ljusbrun! 

Vi ska även lastträna! :) få se hur det går. ska bli spännande:) 


Idag fick det bli en liten promenad i regnet. jag gick bredvid med sune i repgrimma. 
tog en väg förbi grannkossorna avsiktligt, dom va lite läskiga, men det gick bra! 
hade en baktanke att dom skulle komma till kanten på hagen o kolla på oss, o de gjorde dom.
sune fnös lite o kollade på dom där mysko filurerna, men sen va de bra.:) 


/Malin


bokade precis en besiktning på min veterniärs hemsida, få se när det blir. 
hoppas dom kan åka ut till stallet, men det brukar inte vara några problem med veterinären så, vi får hoppas o se :) han har ju ingen hästklinik så. ;) 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0