duktig hopphäst och stukad tumme på malin

God dagens! 

passar på o skriva medans det är reklam på "bonde söker fru" :)


Idag blev de ingen höhämtning, suck o åter suck! försökte få tag på en annan bonde i hedemora istället för han i avesta, men han vägrade svara så struntade i de idag. dock så ringde han när vi var i stallet, så i morgon blir det höhämtning! småbal blir det istället. :) blir nog skitbra de! 





hoppträningen idag då.

Bad emelie om tips o råd, så vi körde på en linje med 5 galoppsprång emellan. 
Jobbad med att få in 6 galoppsprång och även fyra galoppsprång. försökte med sju men gick inte riktigt.
Jobbade mest med antalen galoppsprång på lägre höjd, dsv 50-60 cm. sen höjde vi upp mot 80-90 cm och då tog vi 5 språng. Fick jobba mycket med min ridning, räta upp mig, blicken framåt, rama in hästen och få rätt galopp. 
Sune var jätteduktig! Han skötte sig bra o rättade galoppen bra. De e bara jag som måste va mer nogrann och verkligen rida hela tiden!:) 

Inget kommer utav sig självt..

Emma tog kort och filmade så de kommer ut i morgon! :) 


Ja, ni kanske undrar varför jag skrev stukad tumme i rubriken.. Jovisst, kom tokigt en gång med ett stort hopp och dålig landning, då min högra tumme lixom hamna på fel sida mankammen, ajaj! det gör ont..!:( 
Men tog om det med tydligare väg och bättre ridning o de gick mycket bättre då:) 
Man lär sig av sina misstag! 
snälla sune som hoppar ändå:) trots klantig ryttare. 


annars, duktigt o nöjt ekipage!! :) 



Man blir så glad när man får höra att man passar ihop med hästen. Fick höra det idag.:) 








//Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0