Debut 1m för K

Hemkommen från tävlingen :) Morgonen började lite trassligt, vart lite sen å tillkom lite mer att göra, men vi kom iväg i skaplig tid iallafall. Mötte upp Elina med hennes pollehäst och åkte tsm till Vansbro. Va där strax efter 8-tiden. Det var bara att startanmäla, gå banan och göra iordning pollehäst :)

90 rundan gick lite halvbra.. Han rev första, tror inte han var riktigt med mig där. Sen hoppade han felfritt men känslan var allt annat än bra. Jag red inte alls som jag skulle, han kändes stark och lång bara. Hoppade av för nära å ja ni fattar. Nej ursh.
Så därför efteranmälde jag mig till 1m. Red fram som jag skulle, fick ihop honom och kom till ridning på ett helt annat sätt! På framhoppningen hoppade jag fram på lilla någon gång och så bad jag som sänka räcket, tog två språng på det. Det kändes bra! Precis innan vi skulle in på banan tog jag lilla en gång till. Då hade både jag och häst en bra känsa med oss in på banan (: Ni får ursäkta, men jag förstår verkligen inte dom folk som hoppar å hoppar å hoppar innan dom ska in på banan. Typ som att dom ska lära hästen att hoppa på tävlingen =P Nåväl.

Resultat mässigt vart inte 1m rundan bättre, men känslan var sååå mycket bättre! Och det är väldigt viktigt! Vi fick tre nerslag, andra hindret på linjer. Alla 3 nerslagen var det, alltså- jag fick inte tillbaka honom tillräckligt mellan hindren. Så jag får ta på mig dom helt klart. K var så duktig så :) Han hoppade mkt finare andra rundan, bättre språng och bättre ridning! Tänkte inte så mkt på att det var debuten på 1m haha :)

Här hoppar vi 90cm :)
 

Ett stort tack till Malin och Annalena, och även Emma O faktiskt som var mina hjälpredor!:D Funkar inte utan er<3


              / Emelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0