Dagens pass: longering

Idag longerade jag Sune. Emma var med o tog kort! :)
Inte fått dom än men kommer förhoppningsvis i morgon.


Han var duktig, vet inte hur mycket han blivit longerad innan, iallafall första gången jag longerade han.
först hade vi tömkörningstömmar på han med gjord. skrittade o travade över bommar. sen blev det en bom han skulle galoppera över. men var tvungen o byta till longeringslina för gjorden snurrade åt sidan :/ trist, går inte o göra fler hål i lädret heller då det redan är längst in. söta minisune:) <3


Men det gick bra o longera, dock en smått surig sune som inte alls ville springa åt det hållet jag ville. testade mig lite, ställde sig även på bakbenen. men sen skärpte han sig. duktiga häst:) 
Tyvärr blev de inget kort när han stegrade, ;P hehe

Efter de böt vi till andra volten på ridbanan där jag ställt upp ett litet hinder. han hoppade med glädje o va skitduktig! :) lite smått testande o envishet men ja fixade de o vi avslutade med en mkt bra känsla! :) 

så härligt att han är så hoppglad! 
trodde han skulle kolla mer på tunnorna som låg på varje sida som hinderstöd, men nejdå!:) 


bilder kommer så fort jag fått dom :) 

/Malin
du tar en allt större plats i mitt hjärta..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0