ridturen

Idag blev de en bra start på ridturen. det blåste mycket o sune fick syn på både det ena o det andra. röjsågar, kossor, vindspel o kontainrar. men han va duktig!:) bra saker han måste vänja sig vid. 


dock blir han galet peppad när man galopperar ute i skogen på alla vägar. vi red bort till massa sandvägar där det även är en del backar. i en backe tänkte jag skritta upp men de blev galopp i skritttakt, grabben då..
får känslan av att de e nått som stör honom för han har börjat slå med huvudet.. kanske kindtänderna, det är ju de som jag vet just nu efter besiktningen. ska kolla upp det så fort som möjligt. blir nog en tripp till hästdoktorn. :) vill att han ska vara hel o smärtfri, min grabb! :)
sen på vägen hem mötte vi en liten hund, basset tror jag,  som va ute på vift, han traska glatt förbi oss. hittade ägaren längre bort som höll på o leta efter han.  så söt voffsing! 


i morgon blir det träning för emelie! det ska bli jätteroligt, länge sedan. få se vad vi hittar på:) hoppas på uppehåll från där ovanifrån. 

/Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0