ni får stå ut!

här kommer ännu mer tidfördriv, men ack så kul o läsa :) tycker jag iallafall!
ska snart sova så då blir de lugnt o skönt..;)




Vad heter hästen?
Silvan Sunday
Tycker du att den ska heta något annat? nej det är ett fint namn!
Vad kallar du hästen? Sune, sunis, sunelur
Vad kallar andra hästen? Sune
Hur gammal är den? 14 år
Vilket år/månad/dag föddes den?
97-05-18 har jag för mig..*ojoj..*
Vilken färg har den? Fux
Har den några tecken? strimbläs o vit kota (sjukt dålig på tecken!!)
Hur hög i mankhöjden? strax över 150
Är det ett sto/valack/hingst? valack
Vad är det för ras? Halvblod

Har du tävlat den i hoppning? Ja, klubbtävling än så länge
Vilka klasser/hur högt? upp till 90 cm
Är den tävlad i dressyr? klubbtävling LC:1 & LB:1
Är den tävlad fälttävlan? nej
Är den tävlad i trav? nej
Är den tävlad i galopp? nej
Är den tävlad i något annat? nej

Har hästen championatspoäng? nej
Hur högt har du hoppat med den? 115 cm
Är hästen bra på dressyr? Ja, det tycker jag! 
Hur är den i skritten? fin
Hur är den i traven? Underbart steg! 
Hur är den i galoppen? mjuk och fin när han jobbar i rätt form
Kan den skänkelvikningar? Ja
Kan den öppna/sluta? Ja
Kan den galoppombyten? Ja

Är hästen pigg? Ja
Är hästen trög? nehej:D
Är hästen stark? Kan va! 
Är hästen het? har hänt
Bockar den? något skutt
Har du bockat med den? ja
Stegrar den? Inte med ryttare
Har du stegrat med den? nej
Sparkar den bakut? ibland
Har du sparkat bakut med den? glädjeskutt? :) 
Skenar den ofta med dig/andra? nej
Har du skenat på den? ne
Är den tittig? beror på men inte ofta
Har du badat tillsammans med den? nej inte än
Har ni hoppat tillsammans? Jaa!:) 
Har ni galopperat på en äng tillsammans? Ja, jävlar i mig :D

Hoppar hästen bra?
Grymt bra!
Gillar den att hoppa? mhm!
Har den bra hoppteknik? Ja de tycker jag
Hur högt brukar du hoppa med den? 0-100 cm
Hur ofta hoppar du den? någon gång i veckan just nu
Hur är den när den rids ut? Glad, framåt, pigg
Tycker den att det är kul? somfan!
Blir den piggare eller trögare än på banan när ni rider ut? fortfarande pigg men mer fart när man rider ut..

Står hästen i box? Ja
Går hästen på lösdrift? nej
Hur mycket och vad äter hästen? Hö och kornkross, mineraler. ska byta till hippo bas cool.
Går den i hagen varje dag? Självklarhet!
I en stor eller liten hage? Lite för liten enligt mig
Hur länge går den ute per dag? ca 12 timmar
Gillar den att vara ute i hagen? ja de verkar så 
Har den vindskydd i hagen? en husvägg

Hur ofta rids hästen?
5-6 grr i veckan
Är det en svår eller lätt riden häst? mittemellan, man måste vara noga med sina hjälper.
Vem äger hästen? jag :)
Är hästen snäll i stallet? underbar!
Kan hästen stå lös i stallet? brukar inte ha den lös
Måste hästen vara uppbunden? måste o måste....:) känns säkrast för alla
Är hästen lättlastad? inte än
Är den snäll att klippa? återstår att se ;) 
Vad har den för sadel/sadlar? En allround mot hopp
Vad har den för benskyd/benlindor just nu? svarta benskydd. lindor i lite olika färger
Vad har den för bett just nu? Tredelat för det mesta. även provat pelhambett
Vad har den för täcken just nu? just nu sover han i sin box med sitt stalltäcke SVEA Sverigetäcket.

Tror du att hästen gillar dig? Ja, jag hoppas de <3
Har du märkt något som tyder på att den gillar dig? ja :)
Gillar du hästen? bara förnamnet
Nämn en sak som är - med hästen: lite väl het när man galopperar ute när vi är själva. 
Nämn en sak som är + med hästen: arbetsvillig och otroligt härlig o rida på
Har ni många minnen tillsammans? det blir bara fler o fler 
Nämn det bästa: Jag har hittat en vän att utvecklas tillsammans med och ha roligt med. vi lär varandra och jag mår så otroligt bra i hans närvaro. 
Har du någon gång sagt "jag älskar dig" till hästen: ja ooja!
/Malin

Kommentarer
Postat av: SHUNi- hästblogg

Vilken fin blogg och fina hästar :) Kika gärna in på min blogg och lämna en kommentar!

2011-10-25 @ 10:56:25
URL: http://shuni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0