Knasig natt

Jobbnatten vart ju lite knasig kan man säja.. Fick inte lastbilen förens klockan 7 på vkällen =O Och med det som var planerat att jag skulle köra så vart ju klockan nästan 8 på morgonen innan ja fick sluta =P Liiite drygt att jobba den tiden kan ja söga hehe. Som tur va hade vi bestämt att Elina skulle ta ut hästarna och jag ta in dom idag ist för tvärtom. Va ju tur det! Ja va hemma ca halv 9. Sov till 12 sen va ja uppe igen med full fart ;)


Mr K har fått vara till ridhuset och hoppat lite grann :)
Sitter och funderar och funderar vilket bett jag ska ha på honom på tävlingen på söndag.. Testade hoppa på gagbettet idag, och jo det gick bra. Men får inte det stödet jag vill ha riktigt.. Men de kan bero på underlaget där inne också, ja vågar inte rida fram honom riktigt till bettet. Hum.. Men han har funkat bra på det när jag ridit ute åsådär, dock lite ihopkrullig så det gäller att våga rida honom fram till bättre stöd.. Annars blir det vanliga tränsbettet som vi brukar ha, men det känns lite stumt på det när jag har tävlat honom, han biter liksom tag i det å lyssnar inet på dom små förhållningar jag vill kunna ge =P Testade ju det 3-delade bettet på hoppkm, men det funkade inte alls., de bettet verkade han inte gilla det minsta. Men för visso så glömde jag ju martingalen då.. ååg svårt :P Jag har en dag till på mig att fundera iaf :)

Lite suddig bild, men iaf :) hade en oxer på medellinjen och sen en studs serie med 3 hinder :)
Han skötte sig bra :) Kunde rida ihop honom bra, fattade lätt galopp åt båda varven, flyttade kanon undan båda skänklarna åsådär :) duktiga skrutten <3

             / Emelie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0