"Hästen som jag älskar mest av allt i hela världen"

Den häst som berört mig så otroligt mycket på ganska kort tid, är min unghäst Karetino. Han är född 2007 i Polen. Jag importerade honom förra året i oktober. Jag hade bara sett honom på bild, en filmsnutt när någon red honom och när han löshoppade.. Och jag vart helt såld! Honom skulle jag ha. Det vara bara så.
 Sagt och gjort, han kom till mig som 3åring, då var han grundriden och löshoppad. Behöver jag säga att jag var otroligt pirrig när dom anlände med transporten på vår gård? Ur kom en tunn, långhårig krabat. MIN nya stjärna! :D

Han har skött sig mycket bra efter att han kom, och utvecklas bara mer och mer! Han har dragit iväg på höjden och på bredden, killen kommer bli ganska stor. ;) Karetino får en alltid på gott humör, han är rolig att rida och vi har redan, ett år senare efter att han kom till mig, kommit ut på tävlingsbanan. Där har vi startat 90 cm & 1m än så länge. Det går jättebra, han är ganska tuff och orädd! Det har hjälpt mig med mitt självförtroende otroligt mycket. Min andra häst har krånglat mycket ute på tävling, det har lett till att självkänslan och självförtroendet tryter. Trots att han är en unghäst så hjälper han även mig att utvecklas, vilket jag tycker är helt fantastiskt!



Karetino är bork till färgen. Han har en mörk ål längs hela ryggen, hans öronsnibbar är mörka och han har tiger ränder på baksidan av sina ben. Svårt att beskriva i ord, denna killen måste upplevas!
Mitt mål med honom är att start i Globen.. Än är han bara 4 och har fått fina lovord från många hästmänniskor.
Jag tror på honom och det är kanske det viktigaste. Känslan när jag rider honom och målet vi ska nå tillsammans!

Jag kan inte för en sekund ångra att jag köpte en häst osedd. Det hade kunnat komma ut vad som helst ur transporten den dagen.. Men det var precis den drömhästen jag hoppats på! <3



Puss från Karetino & Emelie


Detta blogginlägg är skrivet för att delta i Horze bloggtävling där jag har chansen att vinna ett presentkort värt 5000,- SEK på http://www.horze.se.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0