Hallå där!

Dagen har flytit på som vanligt :)
Sov dessvärre lite för länge imorse, så det vart lite brottom.. Men tog det lugnt med hästen iaf (: Gick bra och vi kom faktiskt i alles lagom tid! Men de kändes långt att åka.. =P
I 90cm-klassen så kändes han inte lika framåt som ute (Första riktiga tävlingen innomhus), vi kom lite nära dom 3 första hindren sen la jag upp grund tempot då kom vi bra på 4 och 5, sen lät ja honom bli alles för lång till 6:an.. åå blir så arg på mig själv- va håller ja på med? =S Men där slutade vi iaf på 4 fel, är mkt nöjd med hästens prestation :)
I 1m klassen så hade vi ett bättre grundtempo från början, dock vart han väldigt stark och jag fick inte alls med honom i två höger svängar, vilket gjorde att vi kom helt helt tokigt och han rev först ett räcke, sen var det inte i en kombination med räcke-räcke där vi rev båda :( Men resten kändes riktigt bra :) Så är även här nöjd med hans prestation! Även min faktiskt. Måste exprimentera mig fram till ett bett jag kan hoppa på som funkar bättre för oss båda =P

Han skötte sig bra på tävlingsplatsen trots trång framridning & framhoppning (:
Duktiga killen <3

Sen har jag varit ut på en mysig ridtur på Pimmsan :) Tror hon också tyckte det var ganska mysigt ;) Lite pigg va hon när vi skulle skritta ( tyckte jag) uppför någon backe, så tyckte pim att vi skulle galoppa ist haha :)

Stort tack! Till super snälla Elina som hade mockat, fyllt vatten och lagt in hö i mina boxar tills ja kom hem :) Så himla skönt! Man är ju ganska trött efter en tävlingsdag å det var så skönt att det var klart redan (: Tack!

Nu måste jag åka och handla mat.. ÅH! de tycker jag är väääldigt trååkigt =P Seg är ja också.. Sa till karln att ja skulle in å skriva matlista men de vart bloggande ist haha! Men nåväl, det lär ju göras så vi har något att äta i veckan. Hej så länge!

             / Emelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0