Gästbloggare Denise

Hej alla emelie & malins  bloggläsare ! 
 
Jag heter Denise Bjurholm och är 12 år och jag bor i Sunnansjö men ska flytta till Ludvika om några veckor ,Jag fråga idag emelie om hon hade lust att gästblogga på min blogg www.teamsunnansjo.bloggplatsen.se som jag driver tillsammans med en kompis som heter Frida Jakobsson.Och då fråga hon mig om jag ville gästblogga på deras blogg och det ville jag ju såklart!  
 

 När jag började rida
Jag har ridit sen jag var 6år och då börja jag rida på grangärde ridklubb ,jag red där i 4 år sedan började jag rida för Emelie ,jag red då Shetlandsponnyn Dracula.
Sen vart vi fler yngre som red för henne och då vart vi en grupp .Vi turades då om, om Dracula,Lady och Hector. '
 
Som småning om började jag tävla lite klubbtävlingar med Dracula och Lady.Det vart oftast clear rounder men en gång så tävla jag en icke clear round med Lady då hoppa vi 70cm och det sluta med en första plats! Gissa om jag var lycklig efter det!
Sen har jag väl fortsatt ridit lady och Dracula!
 
Foderponny
Sedan våren 2011 fick jag ett sms av Emelie som det stog Hej vill du följa med och provrida en häst?
Jag pratade med mamma och pappa och så blev det redan några dagar efter jag fått smset åkte jag med emelie och provred Daisy som hon hete.Jag kände ägaren till Daisy och jag hade sett Daisy förut.Sen pratade jag med en som har ett stall här i Sunnansjö om fick bygga en ute box till och det fick vi. Sen i början av juni kom världens underbaraste 5-åriga B-ponny hem till mig!Under sommaren har jag haft världens underbaraste sommarlov.Jag har tävlat några klubbtävlingar och kom två en gång och då tävla vi ändå mot stor ponnysar och hästar. Det har varit upp och motgångar!Sedan den 17 augusti åkte Daisy hon blev såld till någon i Norrland. 
 
 

Andra hästar

Jag rider även ibland en liten häst som heter Sarina.
 
 
Mina mål
Mina mål är väl att komma ut och tävla lite lokalt. 
Det skulle även vara kul att få komma med i ponny sm.
Aja man får alltid drömma!
 
Andra intressen
Och jag gillar inte bara hästar, jag gillar även att shoppa och så gillar jag mode! 
 
US
Vi här i Sunnansjö har ju en ridklubb där vi har en ungdomssektion där jag varit odförande sen vi startade  ungdomssektionen.
 
 
 
Ni som har chansen at rida för Emelie,borde verkligen ta den. För hon är jätte duktig! 
 

 
 
// Denise
ps. följ gärna min blogg www.teamsunnansjo.bloggplatsen.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0