Bra känsla i magen :)

Har precis kommit in från en helkväll i stallet :) Trots tråkigt (regn)väder så red jag först K, ut en sväng lite här å var i byns små skogar (: Gick bra, red med dom nya flätade tyglarna- för skojs skull ;) Dock kändes de lite granna i mitt finger som fick en blåsa igår :P Men men.. man får inte va så känslig ;)


 -Här är det hoppeträning i ridhuset i Pärlby! Fin bild, Annalena ;) -

Sedan hem och K fick stå inne och mumsa hö istället för att gå ut i regnet medans jag gick upp med Frida & Denise till ridbanan. Där väntade Natalie & Kevin. På dagens schema stod markarbete. Målet var att dom skulle kunan reglera galoppsprången. Jag hade 3 bommar på volt med ca 2,5 m mellan mitt över bommarna. Sen var det två bommar längs ena långsidan med ca 21m mellan. Det funkade bra och alla jobbade på väldigt bra :) Jag tycker att alla gjorde så gott dom kunde och målet med lektionen uppfylldes :)

 Också en bild från en hoppeträning i Pärlby.. Med mästerfotografen ;)

Efter träningen så vart de massa pyssel i stallet. Jag låg lite efter med smörjningen på några träns och sadelgjordar. Smörjde även båda sadlarna nu när de regnat ute så ville dom ha lite omvårdnad tyckte jag mig höra att dom sa ;) Plockade ihop alla träns bättre med dom bett jag ville ha på alla, och plockade ihop lite och städade såå lite bättre vart de allt :)
Är fortfarande lite arg på mig själv att jag inte hämtade garderoberna hos pappa igår.. Det hade ju varit sååå perfekt =P Jag får helt enkelt göra det en annan dag.. En annan dag- så fort som möjligt!


 Två pigga hästar på Hubertusjakt (:


             / Emelie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0