bomövning o nytt bett

Idag red jag, emma o maria på ridbanan. Maria tipsade om en övning med tre bommar på en volt.
första varvet skulle man ta trav på mitten av bommarna, andra varvet skulle man sitta ner i sadeln, få en lugnare trav o ta bommarna längst in, sen skulle man fatta galopp o sen sakta av till trav o ta bommarna "längst ut".
det var en bra övning o sune blev lugn o uppmärksam tillslut.


Idag provade jag ett bett jag aldrig ridit på honom med förut! 
Nämligen mitt PeeWee-bett!
det funkade bra faktiskt. han va mjuk o fin i munnen o de kändes bra. så ska prova det på en uteritt sen också:) kul o ha fler bett o variera med. 




sune o nicke i hagen.




det är riktigt roligt att ha stallkompisar med en när man rider o tränar. man ger varandra tips o råd, och det är ju verkligen jättebra! det behöver ja o sune!:) 
hoppas på o få träna för Emelie såsmåningom också. 
var ett tag sen :) om man bortser från förra fredagen! ;) 


/Malin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0