Och hur gick träningen då?

Ja igår var ju jag och Pim till Bäckan och tränade för John :) OOH! ja va skapligt nervös innan faktiskt, har ju inte haft med henne sen typ i januari kanske?.. aa länge sen iaf! Men skulle ändå bli kul :)
Tänkte mest att vi är med för att ha roligt. Kände inte så speciellt stor press eller så eftersom hon inte vill tävla.
John trodde först att jag hade en ny häst, men sen kände han igen henne.
I det stora hela gick träningen super! :D Hon var så härlig!! <3 Det kändes i hela hästen att jag ridit igenom henne på fm, hon var mjuk och lydig. Tycker jag iaf :) Hon tyckte det var roligt att hoppa, inte de minsta tittig =O de va murar, grindar, plank osv och hon tittade knappt. Det trodde jag faktiskt att hon skulle göra =P

Duktiga Pimmsan <3  Första banan vi hoppade va ganska lågt, då gick det jättebra. John såg lite frågade ut och undrade va det är hon gör igentligen på tävling för nu såg det ju jättebra ut..
Jag förklarade och ja.. sen hoppade vi banan igen lite högre, typ 1,05-1,10. Det mesta gick super, det kändes lätt åsådär. Det enda problemet va när vi skulle hoppa kombinationen på diagonal, vi kom stort och jag tyckte hon kunde gå av med det ville inte hon. Där vart hon lite sur å John sa att där borde hon kunna gå av, men så mkt vill hon inte ta i liksom. När jag istället la henne närmare så gick det kanon. Men det har alltid varit hennes svaghet, hoppa kombinationer. Det var en till kombination med i banan, med två glp språng på ena långsidan, den gick kanon. Men den på diagonal m ett glp språng va svårare. Men det gick iaf bra sen och jag är super nöjd med henne :D
John ger en ju nästan hoppet tillbaka att kunna tävla henne.. =O Men bara nästan (:

Ska iallafall träna på dom tipsen vi fick (: För pim får följa även nästa gång det är dags att träna.

           / Emelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0