Ännu en fullspäckad dag :)

Började med utsläpp av pollar, därefter mockning och foder & vatten fix :) När stallet var klart åkte jag och Annalena till en liten by i närheten där hjälpte jag att rida en häst. Gick bra tycker jag faktiskt. Jobbade honom bara i skritt. Halter & volter. Försökte få honom att jobba i en låg form och slappna av i sin skritt. Tyckte faktiskt att jag uppnådde det :) Med mycket jobb kan det bli en ritkigt fin häst ;) Men det krävs som sagt mkt jobb. Sånt jobb som kan anses som "tråkigt", men ach så nyttigt :) Sen lasttränade vi honom också, och det var inge problem direkt. Ena va att han ville backa å backa före transporten, sen när han väl kom fram till transporten så gick han bara in (:

Har ingen bild på den pollen så ni får en på K och Frodo istället ;)

Efter den träningen + lite fika (; vart de full fart hemmåt och sen ridbanan i Sunnansjö. Där vart det först ett hopp pass. Gjorde samma övning som jag hade igår med en tjej i pärlby. Först ett räcke på lite böjt spår m glp bom före. Mkt nyttig träning för dom båda visade det sig :) KOm dom rätt på bommen så fick dom bra språng också!
Sen hade jag "typ" 5,5:an på meddellinjen så det gick att komma från båda håll. Höjde lite så dom fick lite självförtroende-boost :) Ja hoppas de funka. SÅg bra ut för dom båda iaf :D

Direkt efter hoppträningen var det en annan tjej som hade privat dressyrträning. Vi tränade på lite galoppfattningar och jobbade med hennes sits och formen på hästen (eller ponnyn ^^), ställning & böjning. Funkade kanon :D Så duktig liten tjej! Och duktig liten shettis också ;)



Nu har jag städat lite här hemma eftersom vi ska ha styrelsemöte ikväll :)
De händer mkt här ;) Någon som vill prova leva mitt liv kanske? haha (:
Pratade med Malin nyss i telen, vi planerade vad vi ska klä ut oss till på söndag på halloweenhoppningen. Tror vi har löst det riktigt bra faktiskt ! Nu vart ja taggad, haha de här ska bli kul! :D

                  / Emelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0